pátek 27. února 2015

Zeleninová polévka s guinoou (merlík)


Tak i já jsem podlehla chřipkové epidemii. Ale odolávala jsem dlouho. Už 14 dní tu na mě kašle bacily přítel, takže byla otázka času, kdy to od něj chytnu. A stačilo k tomu málo - vytržený zub. Náhle jsem si oslabila imunitu a ta si vybrala svou daň. Proto teď vařím hlavně polívky. Na hlavní chod zatím nemám energii :-/ Zeleninová směs v polívce je, co mraznička dala (mně se zalíbila Exclusive polévková směs) a v dny, jako je tento, kdy jsem s horečkou u plotny, přijde vhod. 

Ingredience: 
1 balení polévkové zeleninové směsi Exclusive

nebo místo této již předchystané směsi:
1 mrkev
1/2 petržele
1/2 celeru
2 stroužky česneku
1/2 pórku
1 petrželová nať
sůl, pepř, majoránka, kmín
1 PL pohankové mouky
4 PL quinoa (merlík)
1 vejce (nemusí být)

Postup: 
Quinou si pořádně propláchneme (dokud nepřestane pěnit) a necháme aspoň 8h máčet, takže si quinou připravte už večer. Tento proces máčení můžete vynechat, ale máčením získáte více živin. 

Quinou dejte vařit do hrnce s mírně osolenou vodou na 10-15 minut, dokud nezměkne. 

Mezitím, co se merlík (quinoa) vaří, dejte do hrnce s další vodou směs zeleniny (předem nakrájená), přidejte drcený česnek, petrželovou nať, osolte, opepřete a 5 minut povařte.

V hrnku s vodou rozmíchejte 1 polévkovou lžíci pohankové mouky. (pořádně, ať tam nemáte kousky;-)) a vmíchejte do polívky. Poté přisypte lžíci majoránky a uvařenou quinou. Hotovooooo.  

Na závěr můžete přidat jedno rozšlehané vejce. Vitamín B12 je občas potřeba ;-) 




Žádné komentáře:

Okomentovat