středa 6. května 2015

Zapečené kulaté cukety se slunečnicovými semínky


V obchodě se objevily kulaté cukety, které miluju, tak jsem koupila pár kousků na moje kuchařské kulinářské experimenty. 

Vydlabala jsem je a naplnila zeleninou, zalila sojovou smetanou a dala zapéct spolu s bramborami a výsledek viz foto. Místo majonézy moje oblíbená kešunéza. Chuťově zajímavé, zbyla jen slupka z ní:D

Vhodné pro vegany, vegetariány, milovníky zeleniny, milovníky zdravé výživy a experimentů v kuchyni. 
  • bez lepku
  • bez přidaných umělých látek
  • bez laktózy
  • bez vajec

Ingredience: 
2 kulaté cukety
hrst slunečnicových semen
1 mrkev
1 cibule
1 bílá paprika
Hrst čerstvé natě z petrželky
sojová smetana
1 PL Tamari
1 ČL curry
špetka soli a pepře
sýr (nemusí být - můj přítel vegan ale není)
4 střední brambory
1 stroužek česneku
1/2 kešu - předem namočené
1 ČL citronová šťáva
Hrst pažitky - nakrájená  na kousíčky
Olej na smažení

Postup: 
Cuketu vydlabeme, vnitřek nakrájíme na malé kousíčky, posolíme a necháme 15 minut vypotit a poté vyždímeme. Na pánvi rozpálíme olej a osmažíme na něm slunečnicová semínka a na kostičky nakrájenou cibulku krásně dozlatova. 

Mrkev nastrouháme na hrubém struhadle. Papriku nakrájíme na kostičky, nať petrželky nasekáme na kousky, česnek prolisujeme. Všechnu zeleninu včetně cukety přidáme na pánev k cibulce a semínkům a promícháme, osmahneme, ochutíme kořením a solí a podusíme do poloměkka. Poté přimícháme sojovou smetanu a touto směsí naplníme vydlabané cuketky. 

Já přidala ještě nahoru na zapečení sýr. 

Kešunéza - připravíme ji tak, že rozmixujeme s trochou vody kešu oříšky úplně do hladka (bude to chtít výkonný mixér), které jsme předem 2 - 4 hodiny máčeli, ochutíme tamari, citronovou šťávu a na závěr přimícháme čerstvou nať z pažitky. 

V troubě jsem pekla spolu s bramborami, nakrájenými na kolečka, osolenými a potřenými česnekem. 

Doba pečení: 25 minut. 

Žádné komentáře:

Okomentovat