neděle 1. února 2015

Valentýnská srdíčka


Tento recept mě napadl, když jsem tvořila ořechové kuličky, těsto velmi dobře drželo tvar a je navíc výborný, prostě mňam a na srdíčka jako stvořené. Navíc jsem měla doma mladý kokos, z jehož dužiny vždy dělám kakaovou zmrzlinu, tak jsem to zužitkovala na výrobu Valentýnských srdíček, jelikož se Valentýn kvapem blíží. Překvapte tak svého miláčka něčím z vašeho jídelníčku, co mu zaručeně bude velice chutnat, přestože nemusí být RAW... 

1. korpus (tmavý):
1 hrnek vlašské ořechy – na 24 namočené, propláchnuté, usušené a pomleté na mouku
1 hrnek kokos
¼ hrnku kakaové máslo
¼ hrnku sladidla (nejlépe kokosový cukr)

2. korpus (světlý):
1 hrnek kokos
4PL med -  aby byla směs lepivá

I. varianta poleva - čoko-kokos
¼ litru kokosové vody
1 dužina z mladého kokosu
½ hrnku kakaa RAW
¼ hrnku sladidla (nejlépe kokosový cukr

II. varianta poleva – ovocná
1 hrnek Kešu
½ hrnku voda
¼ hrnku javorový sirup nebo kokosový cukr
2 hrnky borůvek
¼ hrnku kakaové raw máslo
Šťáva z ½ citronu

Postup:
Tmavý korpus: 
Ve výkonném mixéru rozmixujeme kokos pro oba korpusy na prášek (čili 2 hrnky kokosu), po umixování odděláme ½ kokosové moučky bokem. Do zbylého kokosu přidáme ořechy, máslo a kokosový cukr a mixneme 1 minutu ve výkonném mixéru. Já mám G21 a dala jsem nejnižší otáčky.

Světlý korpus: 
Smícháme kokosovou moučku s medem, až lepí.

I. Poleva – čokoládová (varianta bez použití ovoce):
Z mladého kokosu vylijeme do sklenice vodu, vydlabeme dužinu a poté ji umixujeme na úplně hladkou konzistenci s kokosovou vodou, kakaem a kokosovým cukrem) – na vysoké otáčky v G21, ale hlídat, aby se nepřehřál. Jakmile má pudinkovou konzistenci – je to ok.

II. Poleva – borůvková
Namočíme kešu na 4h, poté rozmixujeme s ostatními ingrediencemi na hladký pudinkový krém. V případě, že je moc hustý, přidejte ještě trošku vody.

Použijeme formičky na cukroví ve tvaru srdíček (můžeme použít i velkou silikonovou formu na srdce). Střídáme 2 korpusy a navrch, naneseme lžičkou polevu. Necháme ztuhnout v mrazničce a podáváme. Můžeme ozdobit ořechy, posypat kokosem nebo ozdobit světlou čokoládovou polevou.

1 komentář:

  1. Ty jsou nádherná a určitě i skvěle chutnají :-) . Recept si uložím a brzy je vyzkouším. Asi ale nebudu čekat až na Valentýna :-D . I když je pravda že bych příští rok chtěla přítele nějak pořádně překvapit. On si pro mě totiž letos také vymyslel parádní překvapení. Objednal si rozvoz květin Brno a nechal mi je poslat do práce. Bylo to krásné překvapení, které bych mu chtěla příští rok nějak oplatit :-) .

    OdpovědětVymazat